Här kommer ett tips på en övning att göra hemma.

Rullning ➡️ Huksittande

Börja med att rulla försiktigt framåt och bakåt några gånger så att du masserar ryggen i rörelsen. Gunga bakåt och framåt 3-4 gånger.

 

Om du känner att det finns utrymme att komma högre upp så tar du lite mer sats och kommer hela vägen upp till huksittande utan att sätta i händerna. Stanna i huksittande någon sekund och rulla sedan tillbaka ned på ryggen.

Hjälp inte till med några händer, ha dem i luften!

Om du inte har testat detta innan så gör det direkt. Det är en bra övning som både ökar smidighet och ger styrka. Den ger även en pulshöjande effekt om du upprepar flera gånger.

Hur många klarar du?

Den här övningen finns även i yogafilmen YOGA  MOVEMENT som du hittar i min

YOUTUBEKANAL YOGA MED JENNY

Under hösten har jag inte haft så mycket tid över till att göra nya filmer, men snart så kommer det fler. Promise! Så länge kan du använda dig av de filmer som redan finns där. Repetition är bra och dagsformen är föränderlig. En yogastund idag upplevas inte likadant imorgon, så kör på även om du har gjort dem tidigare.

För mer inspiration följ mig gärna på mitt instagramkonto @yoga_living_jenny

Där kommer det också finnas lite mer enkla hemmatips på övningar inom kort.

Be yoga. Do yoga. Love Yoga. Live Yoga.

Namasté